tarczasobieskiego.pl

Jak wykorzystać crowdsourcingu do pracy inteligentniej w organizacji non-profit

Wrzesień 28, 2017 organizacja non-profit 0
crowdsourcing

Tyle, co organizuje non-profit, sięga po to, aby dotrzeć do ludzi za pieniądze lub wolontariuszy. Istnieją jednak inne sposoby, aby wykorzystać tłumy tam, którzy chcą zrobić swoją rolę w pomaganiu innym. Właśnie taki ruch znany jako crowdsourcing naprawdę się rozpoczął.

Chociaż crowdfunding należy do kategorii crowdsourcingu, to nie jest to obszar, na którym skupiam się tutaj, ponieważ odkryłem to naprawdę niesamowita siła ludzi, kiedy spotykają się, aby dostarczyć swoje pomysły i talenty. Dla organizacji pozarządowych, która stale poszukuje sposobów na mniej korzystne, crowdsourcing jest ostateczną strategią pracy mądrzejszej. Oto kilka sposobów, w jaki nasza organizacja wykorzystała crowdsourcing:

Rozważyć więcej różnorodnych perspektyw

Wcześniej napisałem o tym, że nasze kulturalne i społeczne przesłania wpływają na to, jak rozumiemy i radzimy sobie ze smutkiem. Część możliwości dzielenia się tymi różnymi perspektywami pochodzi z wykorzystaniem crowdsourcingu w celu stworzenia naszej biblioteki zawartości informacji z szerokiego wachlarza ekspertów, którzy podzielili się z nami tymi różnymi myślami. Im bardziej zróżnicowana treść oferujemy, tym większa liczba osób, które możemy dotknąć i pomóc.

Nasza organizacja non-profit stała się również cenniejsza dla szerszej publiczności, pomagając nam przyciągnąć wszelkiego rodzaju pomoc. Co ważniejsze, chociaż dla siebie i innych osób w zespole poszerzyliśmy nasze zrozumienie tych, którzy są w naszej globalnej społeczności dzięki temu typowi danych wejściowych.

Rozpocznij burze mózgów przy impasie

Zdarzyły się sytuacje, w których nasz zespół został zablokowany, z jakiego strategicznego kierunku podjąć lub jak rozwijać nową kampanię zbierania funduszy. Niektóre problemy sprawiają, że drapiemy głowę, a crowdsourcing pozwala nam na wezwanie innych do burzy mózgów w naszym imieniu. Zdobyliśmy najinteligentniejsze pomysły, a nawet rozwiązania, dotarcie do innych ekspertów z branży i środowisk akademickich. W zamian zamieściliśmy je na naszych konferencjach iw myślach na stronach internetowych. Doprowadziło to do wzajemnie korzystnych relacji, które napędzały naszą organizację do przodu nawet wtedy, gdy wydawało się, że byliśmy w impasie.

Sprawdź swoje pomysły przed wykonaniem

Inne sposoby korzystania z crowdsourcingu to sprawdzanie własnych pomysłów lub daj nam znać, że nie będą działać. Czasami potrzebna jest zewnętrzna perspektywa, aby sprawdzić, czy jesteś na właściwej drodze pod względem wiadomości lub kierunku tego, co planujesz. Podobnie jak biznes generujący zyski, który wysyła ankiety lub skupia grupy, aby zobaczyć, czy odbiorcy lubią swoje produkty lub usługi, organizacje non-profit mogą korzystać z mechanizmów informacji zwrotnych. Takie podejście często mówi nam, że pomysł jest prawdziwym pachołkiem, ale pozwala nam zaoszczędzić czas i pieniądze na coś, co w przeciwnym razie byłoby prowadzone tylko po to, aby stracić decyzję.

Wykorzystaj talent twórczy

crowdsourcing online

W naszej organizacji non profit brakuje artystycznego wzornictwa i umiejętności twórczych. Ten rodzaj talentu jest zdecydowanie potrzebny w jakiejkolwiek organizacji non-profit, ponieważ projekt graficzny, fotografia, wideo i inne artystyczne przedsięwzięcia stanowią ciekawy sposób dotarcia do odbiorców. Crowdsourcing to świetny sposób na uzyskanie niesamowitej ilości materiałów wizualnych dodawanych do naszej witryny i innej obecności w sieci. Doceniamy możliwość wykorzystania tego twórczego talentu, jeśli jest to konieczne. Podobnie jak zróżnicowane perspektywy, które dodaliśmy do naszej treści pisanej, zakres kreatywności i wizualizacji jest bardziej obszerny i dotyka różnych członków zespołu w taki sposób, że nasz zespół nie mógł.

W naszych sieciach kontaktowych nawiązujemy kontakt z naszymi profesjonalnymi sieciami, aby wykorzystać bardziej twórczy talent, a także pracować z miejscowymi uniwersytetami w programach stażowych i wybierać freelancerów z różnych rynków online. Nie wyobrażałeś sobie, ile talentów można znaleźć w internecie, nawet w przypadkowych miejscach, jak fora wyjaśniające zasady w pokera. Jeśli możesz blefować w pokera i uczyć innych, prawdopodobnie możesz być całkiem twórczy w działalności non-profit.

Spróbuj mikrovolunteering

Wolontariat wiązał się tylko z większym zaangażowaniem w czas, ale wtedy wiele organizacji non-profit straciło swoją wolontariat. To dlatego, że większość ludzi nie może dać tego poziomu swojego czasu z powodu pracy i osobistych obowiązków. Pojęcie mikroobróbczania pojawiło się w obszarze crowdsourcingu jako idealne rozwiązanie dla wszystkich zaangażowanych.

Dzięki mikrovolunteeringu wystarczy poprosić o pomoc w przypadku znacznie mniejszych projektów, które nie wymagają znacznego czasu, aby nam pomóc. Wiele rąk z tłumu oznacza, że ​​lekkie prace są wykonane z tych projektów. Jest nawet dzień w roku (15 kwietnia), który został wyznaczony na szczeblu krajowym dla tego rodzaju pracy wolontariackiej w celu podniesienia świadomości.

Najlepszym podejściem do mikrowolnictwa jest utrzymanie jej w bardzo krótkim czasie. Pomyśl w minutach, a nie godzinach czy dniach. Zrób to bez siedziby i upewnij się, że jest to łatwe do wykonania bez żadnego dodatkowego szkolenia. Zapewnij też jakiś rodzaj motywacji lub zaangażowania, tak aby mikro ochotnik miał wrażenie, że ma na celu ich włączenie. Możesz umieścić swoje projekty w witrynach takich jak Pomoc w domu i Umiejętności Zmian. Spotkaliśmy się z niewiarogodnymi ludźmi, robiąc te typy projektów crowdsourcingu – z których wiele zakończyło się oferowaniem więcej czasu, kiedy mieli pomóc w większych projektach lub wydarzeniach.

Wybierz miejsce

Nie musisz robić wszystkich tych projektów dotyczących crowdsourcingu, aby skorzystać z tej strategii. Zamiast tego wybierz jedną z nich, w której organizacja non-profit potrzebuje największej pomocy. Utwórz strategię wokół projektu crowdsourcingu, w tym celów, taktyki i pomiarów. To stanowi ramy projektu crowdsourcingu i daje większe szanse na sukces. Pomaga to również zrozumieć, jak najlepiej wykorzystać potencjał crowdsourcingu i dostarczyć obraz typu powrotu, który można otrzymać. Stamtąd możesz wypróbować inne projekty crowdsourcingu, aby wykorzystać dodatkową wartość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *